Zasady przyjmowania i załatwiania spraw
- Wszystkie sprawy kierowane do ZPTP rejestrowane są w rejestrze kancelaryjnym prowadzonym przez sekretariat.
- Zasady postępowania przy rozpatrywaniu i załatwianiu spraw indywidualnych określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.
- Pracownicy ZPTP zobowiązani są do sprawnego, rzetelnego i bezstronnego rozpatrywania spraw, kierując się przepisami kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami prawa ogólnie obowiązującego.
- Odpowiedzialność za terminowe, rzetelne i prawidłowe załatwienie spraw ponoszą kierownicy oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków
- Skargi i wnioski mogą być kierowane pisemnie lub ustnie do protokołu.
- Do obowiązków wszystkich pracowników ZPTP należy:
- Sprawne i rzetelne rozpatrywanie skarg i wniosków. Nadzór bezpośredni nad terminowością załatwiania skarg i wniosków sprawuje Dział Organizacyjno-Administracyjny.
- Przyjmowanie do protokołu skarg i wniosków wnoszonych ustnie.
- Niezwłoczne kierowanie wszystkich skarg i wniosków do "Centralnego rejestru skarg i wniosków", który prowadzi Dział Organizacyjno-Administracyjny.
- Niezwłoczne kierowanie kopii udzielonej odpowiedzi do rejestru skarg i wniosków.